میگون نگین قصران

میگون نگین قصران

meygoon negine ghasran
میگون نگین قصران

میگون نگین قصران

meygoon negine ghasran

سابقه فوتبال در میگون

مثل تمام محلات قدیمی شهر تهران که ورزش فوتبال بین جوانان اهمیت داشت و بازیکنان تکنیکی را به تیم های بزرگ و تیم ملی معرفی کرد در شمیرانات نیز فوتبال بین جوانان جایگاه خاصی داشته و دارد . در این بین شهرهایی مثل میگون و فشم و تا حدی روستا های امامه و شمشک همواره در طول دوره های زمانی بازیکنان فوتبال خوبی را به فوتبال منطقه معرفی نموده اند .



کاپ رودبارقصران



 

با توجه به شنیده ها و تحقیقاتی میدانی  فوتبال در میگون قدمتی 70 ساله دارد   ، اما اولین جام در منطقه توسط تیم فوتبال میگون در سال 1347 در زمین فوتبال عرض و طول ( گرزه طول) یا همان جایگاه فعلی هتل میگون ، که در ان زمان یک زمین فوتبال خاکی بود ، بدست امد . تیمی که با سرپرست  مهدی سلیمانی میگونی و سرمربیگری میر شکار بود . این دوره از مسابقات با نام کاپ رودبار قصران با حضور تیم هایی از دربند سر ، فشم ، جیرود ، کلیگون ، زاگون و میگون با قهرمانی تیم میگون به پایان رسید.

این تیم که عکس ان را در بالا میبینیم بازیکنان ان از راست به چپ ایستاده ها :     مهدی سلیمان میگونی ( سرپرست )   - مرحوم صدراله سلیمان میگونی - جهانگیر محمدی - عبداله لواسانی - عباس منوچهری - علی صدیقی ( پسر دکتر میگون ) - میرشکار (سرمربی)

از راست به چپ نشسته : سید علی میراسماعیلی - غفار سلیمانی - فرهاد سلیمان مهر - محمدعلی رضایی - قنبر سالارکیا



بعد از این  یکبار هم تیم میگون در جام اموزشگاه ها مقام سوم را کسب کرد .

سالها گذشت و هر سال مسابقاتی در سطح منطقه انجام میگرفت ، بیشتر این مسابقات از بازی در زمین بزرگ به فوتسال تغییر کرده بود ، در این سالها و در اواخر دهه 70 تیمی از میگون با سرپرستی و مربیگری فرهنگ سلیمان مهر مقام دوم مسابقات جام شهدای شمشک را کسب کرد . مسابقاتی که در زمین فوتسالی سر باز و با حضور تیم هایی از سراسر منطقه انجام پذیرفت


جام شهدای شمشک



فرهنگ سلیمان مهر ( سرپرست و مربی )- کمال کیارستمی - علی محمدی - سعید قاسم دخت - امین محمدی - یاسر کیارستمی - فرشاد سلیمان مهر - علی قربانزاده - مهدی شمس الدین - البته در این عکس جای علی کیارستمی یکی از بازیکنان این تیم خالی میباشد




در دوره های مختلف ،  نسل های جدیدی از جوانان میگون در پی ورزش فوتبال بوده اند و چون پایگاه استعداد یابی در منطقه ایجاد نشده ، نتوانسته اند در مراتب بالاتر این ورزش مطرح شده و عرض اندام نمایند،  که این  خاصه   همه جوانان منطقه از مسئولان  منطقه ای و همینطور ورزشی کشور میباشد.

 در سالهای اخیر تیم های مختلفی از میگون در جام های گوناگون شرکت نموده اند ، اما تیمی که با کمک حاج عیسی میراسماعیلی جمع جور شده و توانسته گروهی از جوانان میگون را دور هم گرد اورد تیم قوی و خوب است که نیاز به کمک و همراهی اهالی شهر میگون دارد . این تیم در سال گذشته توانست در میان تیم های بسیار خوب منطقه ، در زمین چمنی مقام دوم را کسب نماید .


لیگ رودبار قصران



اسامی بازیکنان از سمت چپ به راست ایستاده : امیر کاظمی ( سرمربی) - علی کاظمی - حسین کیائی - عرفان کاظمی - حمید انیسی - مجید امینی - رضا رجبی علی محمدی - رامین کربلایی محمدی - مهران شمس الدین- پوریا رجبی - مجید بابایی - فرید انیسی - حاج عیسی میراسماعیلی


اسامی از سمت چپ به راست نشسته : حمید میراسماعیلی - میلاد سلیمان مهر - بیژن عبد الهی - محمد کیارستمی - حمید علیخانی - علی گشتاسبی - محمد کیائی - جوان ناکام فرزاد کیارستمی


اما در پایان شایان ذکر میباشد اگر چه تیم های منطقه همواره به صورت خود جوش توانسته اند گروهی از جوانان را به ورزش وادارند اما کمک و حمایت مسئولان میتواند با ارتقای این ورزش در منطقه هم این ورزش را نهادینه کرده و هم ساعات خالی جوانان منطقه را با این ورزش پر نماید و از انحرافات در بین جوانان جلوگیری نمایید.


نظرات 2 + ارسال نظر
سعید فهندژی سعدی جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:15 http://شهدای میگون

سلام کاکو
عکس جالبی است دنبال این عکس می گشتم. به داش فرهاد گفته بودم که سابقه ی فوتبال را بنویسد اما توجهی نکرد. من به حسین آقا گفته بودم تا خاطرات دایی را که در کامپیوترش دارد برای من ارسال کند که انجام نشد. اگر دیدیش بهش بگو برایم ارسال کند تا آن را ویراستاری کنم. به همه ی خوبان سلام برسان. برای سلامتی امیر علی صلوات

ممنون . با اطلاعات محدودی که بود این متن جمع اوری شد . سی دی نوشته ها برای شما ارسال میشود . برای سلامتی عمه عزیز صلوات .

سعید فهندژی سعدی پنج‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:25

سلامی چو بوی بهاران در دل تابستان
میلاد دو نوگل شکفته به باغ بستان خاندان سلیمان مهریان را تبریک عرض می نمایم. خداوند به بهانه ی عید فطر به شما دو عیدی بسیار ارزشمند داد که باید به همین بهانه بیش از پیش به درگاه ایزد منان سپاس و ستایش کرد. آرزوی توفق و سلامتی برای شما و اهل بیتتان دارم. شاد و منصور و موفق باشید.زیباترین نام ها در حال حاضر امیر علی و امیر محمد است. در این زمینه فکر کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد